Kalistenika - ćwiczenia z książką w roli głównej!

W ramach projektu "Sieć w domu" dwa razy w miesiącu za pośrednictwem naszych mediów społecznościowych prezentujemy Państwu treningi kalisteniki... z książką. O specyfice tego rodzaju ćwiczeń wypowiada się biorący udział w projekcie trener Dawid Przychodzień:

"Kalistenika to trening z własnym ciężarem ciała, który wykorzystuje naturalny ruch, przez co, gdy się prawidłowo wykonuje ćwiczenia, jest mała szansa na urazy, kontuzje itd. Ten trening można zrobić wszędzie, wystarczy mieć tylko chęci. Treningi, które będę przeprowadzał we współpracy z Biblioteką Sopocką, bazują właśnie głównie na kalistenice, ćwiczenia są różnorodne i dla każdego, kto nie ma przeciwwskazań do tego typu ćwiczeń.

Podczas treningów postaram się przedstawić różne ćwiczenia z wykorzystaniem książki, która pomimo niewielkiego obciążenia potrafi sprawić trudność. Bardzo zależy mi na poprawnej technice wykonywanych ćwiczeń, więc wielokrotnie będę zwracał uwagę na poprawność ich wykonywania. Przejdziemy przez wachlarz różnych programów treningowych, przez co każdy znajdzie coś dla siebie.

Ja sam trenowałem judo 14 lat, jestem wielokrotnym medalistą mistrzostw Polski, kalistenikę zacząłem trenować 8 lat temu i jestem czołowym zawodnikiem w Polsce. Piszę licencjat na temat 'świadomości żywieniowej osób trenujących sporty siłowe', uwielbiam góry i dobrze zjeść".

Przykładowy trening kalisteniki znajdą Państwo np. tutaj.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Spotkanie autorskie z Dominiką Słowik